Precise Marriage Strategy

?English:cf.「花開け!!求婚男子 プロポーズゼクシィ」トップページ | プロポーズゼクシィ

彼氏にプロポーズさせちゃう作戦一挙ご紹介!あなたはどのプロポーズさせちゃう作戦をexecuteする? Give it some serious thought!!

プロポーズされるように半年前から、私はあなたに12月にプロポーズされると言いつづけました。毎日のように、そう言い続け、友達や両親にも(プロポーズされるんだと)報告していました。そして、12月になったら、ちょっと豪華なレストラン予約した?と、しっかり準備しているか確認しました。
I had said him repeatedly for half a year that I would be proposed by him in December. I said that almost everyday and reported to my friends and my parents too. Then when it became December, I also confirmed him if he booked a bit rich restaurant.


マインドコントロールタイプは、結構多くいましたが、自らスケジュールを立てて、マインドコントロールしている方はこの方くらいでした。計画性と執念にあっぱれ!
Though there were many people who were categorized "Mind Control Type", I haven't seen the other person who planed her schedule by herself. How deliberate and obstinate she was!

彼の親がマンションの購入を強く勧め、私自身もいずれは…思っていたので資金を貯めていたことを彼と彼の両親にアピールし、彼自身の負担が少ないことを表した。ローンを抱えることと結婚という2重の責任を果たせるかどうかを悩んでいた彼はイチコロでした。
Because his parents had recommended him to buy a condominium and I also hoped so, I had a strong appeal that I have some degree of savings so that he would shoulder much less of the burden for that. He, who was bothering the burden and marriage, was totally knocked spot off.


ここぞというときのための貯金。みなさんすごく計画的なんですね〜。プレゼンテーション力が問われる一面ですね。
The savings for the critical moment! They all are pretty deliberate, aren't they? It's the very situation requires their presentation skills.

私は、歯科技工士です。印象材で、自分の薬指の型を取り、石膏を流し、色づけして、原寸大の私の薬指模型を渡しました。
I'm a dental technician. I made an impression of my ring finger, formed the mold from plaster, and colored, so then I handed that full-scale model of my ring finger over to him.


シンプルの極みだし、自分の特技を活かしていて素晴らしい。が、ダーリンじゃなければ嫌がらせ、もしくは恐怖です。愛があれば、薬指模型も美しく見えるのでしょうね。
It's the height of simplicity and so cool to manipulate her professional skill. But if it weren't for her darling, it might just be a sort of harassment or terror. I guess her love makes the model of her ring finger beautiful.

みんながんばってるもんだなぁ、結婚てやっぱ大変だね、などと感心しながら眺めてたんですが、なんだかこの煽りコメントもまた微妙っすね。