one shot customer

n-matsu2005-07-15

?English:cf.http://d.hatena.ne.jp/stonewall/20050714/1121343173
なんかもうチョイスの基準がわからなくなってきた。

狸小路のはずれにあれ、おしゃれなかわいらしい喫茶店
The fancy lovely cafe located on out of Tanukikoji


通りに小さなブラックボードが置いてある。
There is the tiny black board on the street.


ドアを開けたらメイドさん
When I opened the door, a maid was out there.


そう、それはメイド喫茶
I mean, that's the maid cafe.


「お帰りなさいませ」って言われるとか聞いたけど「いらっしゃいませ」でした。
I had heard that she would say me "welcome back!" though, acutually she said "welcome here!"


基本的に丁寧でおじぎが深いだけで普通の喫茶店と別に変わらない…
Basically, it wasn't differ from a usual cafe, except for that they are polite and the deep bow.


そしてそれはべつに僕があからさまにビビったからでもないようでした。
And it didn't seem that it was because that I apparently was freaked out by it.

    • -


仕事してるメイドさんをぼけーっと眺めてました。
I'd spent time watching a working maid in a daze for a while.


僕の接客に来てくれたのはメガネが知的な"れんげ"さんでした(名札ついてた)。
The maid who served me was Ms. Renge wearing the inteligent glass.


ちっちゃくてきれーなひとだったにゃあ。
She was really small and pretty cute girl, I think.


そしてマスターはかなり普通のおっちゃんでした。笑
Then, the master was just the man in the street.


客層もべつに偏ってない。…おれは偏った客のうちに入るんだろか?
People in the cafe weren't biased especially. Was I one of the biased customer?

    • -


メイド服かあ……小鵺が着たら可愛いだろうなあvv
The maid uniform... I suppose Saya'll suit it quite well.


あーでも小鵺なら舞妓さんのほうが似合うかな?黒髪ロングだし。
Hmmm, she would look even better in Maico style than the maid because she has long hair.


どーですか小鵺
How about you, Saya?